Horgászat gyerekkel

balázsaweben

Updated on:

horgászat gyerekkel

Mostanában többször volt alkalmam gyerekeknek segíteni megismerni a horgászatot. A horgászat gyerekkel nem könnyű feladat. Ha olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy horgászként saját gyermekünk is érdeklődik a horgászat iránt, sok kérdés nem merül fel bennünk, hiszen könnyen tudunk szereléket adni csemeténk kezébe. Így ez az írás nem kifejezetten horgászoknak szól.

De mit tehetünk, ha mi magunk nem horgászunk, de csemeténk fejébe vette, hogy ő márpedig horgászni szeretne? Először ismerjük meg a horgászat szabályait!

Horgászat gyerekkel  –  Gyerek horgászengedély kiváltása

Fontos tudni, hogy a horgászat gyerekkel is szabályokhoz kötött. Horgászengedély nélkül se gyerek, se felnőtt nem horgászhat. Nincs kivétel semmilyen tekintetben, a zsebpecára ugyanaz a szabályozás vonatkozik, mint bármilyen más technikát űző horgászokra.

Gyermek horgász az a személy, aki a 3. életévét betöltötte, és egészen addig az évig annak számít, amelyben 15. életévét be nem tölti. Nem kell vizsgát tennie, és egyesületi tagság sem szükséges, mindössze egy fogási naplót kell vásárolni neki, ez 200 forintba kerül, maga a horgászengedély ingyenes. Ezen felül szükség lesz még területi engedélyre, amely érvényes arra a vízterületre amelyen horgászni fog gyermekünk.

Gyerek horgászengedély árak

Az országos területi engedély ára 2500 forint, és szinte az összes állami kezelésben lévő vízre érvényes. Magánkezelésben lévő horgásztavakra is szükséges a fogási napló és a horgászengedély kiváltása, azonban ezeken a helyeken külön területi jegyet (napijegyet) kell vásárolnunk. Az országos területi engedély ezeken a tavakon nem érvényes. Itt csak az adott víz kezelője (a horgásztavat üzemeltető) által kiadott engedély jogosít pecázásra.

Nem érdemes a zavarosban halászni, az ellenőrök jóval komolyabb bírságot szabhatnak ki, mint amennyibe a horgászengedély kiváltása kerül. És ezzel is megtaníthatjuk gyermekünknek, hogy a szabályokat be kell tartani.

Gyerek horgászengedély szabályok

A gyerek horgászat kizárólag felnőtt jelenlétében és felügyeletével, korlátozott feltételekkel, felszerelésekkel (1 bottal és egy darab maximum 3 ágú horoggal) megengedett. A kifogott halból is kevesebb a megtartható.  Figyeljünk még arra is, hogy a fogási naplót vezetni kell, és a tárgyévet követő év február 28-ig le kell azt adni a kiváltás helyszínén, vagy annál az egyesületnél, ahol a következő évi engedélyt szeretnénk kiváltani.

Horgászat gyerekkel – Milyen felszereléssel?

Kezdő horgászfelszerelés gyerekeknek

A spiccbot a legideálisabb választás a gyerek horgászok számára. A legjobb méret a 2-4 méter közötti spiccbot. Nagyon nem kell zsebbe nyúlni, kb 1-2 ezer forinttól indul az ára. Ez a méretű spiccbot még egy gyerek horgász számára is viszonylag könnyen kezelhető. Ha szeretnénk egyszerűsíteni az életünket, vehetünk előre elkészített szereléket is.

Ha bevásárolunk 2-3 előre elkészített szereléket, az valószínűleg elég sokáig elegendő lesz. A zsinórt rögzítsük a spiccbot végére. Ha mi nem tudjuk ezt megoldani, kérjünk segítséget a horgászboltban! Itt egészen biztosan segítenek nekünk, akár egy két horogkötési technikát is megtanítanak.

Megkönnyíthetjük az életünket, ha a spiccbotra vásárlunk egy ún. stonfót, amely kb 300 forint és nagyban megkönnyíti a szerelék felhelyezését, mindössze egy egyszerű végfület kell tudnunk kötni a zsinórra hozzá.

De a horgászat gyerekkel még jobb lehet, ha együtt tanuljuk meg a horgászkötéseket a peca előtt. Így még izgalmasabb lesz a dolog. Ehhez mindenképpen szükségünk lesz majd horgászzsinórra, úszóra, sörétólomra és horogra.

Hol horgásszunk a gyerekkel?

A gyerekek sokszor nehezen tudják feldolgozni, ha nincs kapás az első 10 perc után. Keressünk olyan helyet, ahol sok az apróhal. A kishalak jelenléte sokszor látható a partról is, ahogy cikáznak, ugrálnak a vízben.
A horogra összenyomott kenyérbelet tűzhetünk, amelyet piros paprikával , fahéjjal, mézeskalács fűszerrel színezhetünk, ízesíthetünk, de önmagában is tökéletes. A horgászboltban vásárolhatunk csontkukacot, gilisztát, pufit, és számos egyéb csalétket. Ha nincs kifogásunk az apró légylárvák ellen, a legjobb az apróhalra a csontkukac, vagy a pinki.

Ezek a kötések hasznosak lehetnek:

horgászat gyerekkel gyerek horgászengedély
A horgászat gyerekkel sok türelmet igényel. De egy csodás, természetközeli élménnyel ajándékoz meg minket

Horgászat gyerekkel, néhány hasznos tudnivaló:

• Először is legyünk nagyon türelmesek
  • Sokat fogunk csomózni, a gyerek pedig gubancolni
  • Az úszót a zsinóron feljebb, vagy lejjebb húzva, a víz különböző rétegeiben kínálhatjuk a csalinkat. Ez sokszor eredményesebbé teszi a horgászatot.
  • Az apró halak általában a víz felsőbb részeiben, közel a parthoz mozognak
  • Használjunk valamilyen etetőanyagot (olcsó bolti, vagy akár házilag készítettet)
  • Az etetőanyagot ne keverjük nagyon nedvesre, akkor jó, ha már a vízbe érkezéskor elkezd oldódni, az apróhalak ezt kedvelik
  • A kis halakat engedjük vissza egyből, vagy egy nagyobb vödörben tartsuk, és gyakran cseréljük a vizet. Hamar elpusztulnak. Magyarázzuk el gyermekünknek, hogy ezért kell visszaengedni őket!

A horgászat gyerekkel nagyon jó szórakozás, és egyben tanulás is lehet. Ismertessük meg a halakat és a környezetet is a gyerekekkel. Így még érdekesebb lesz nekik a pecázás, tanulnak ők is, és valószínűleg mi is.

A védett halakat mindenképpen nézzük át, hiszen, bár igen kicsi az esélye, ilyen is a horgunkra akadhat. Ezeket rögtön vissza kell engedni, még ha csak szórakozásból is tennénk őket vödörbe. Ezzel szabályt sértünk, kerüljük el.

Vigyázzunk a vízi élővilágra és tartsuk tisztán a horgászhelyet! Tanítsuk meg a gyerekeknek már idejében, hogy a szemetet össze kell szedni. Akkor is, ha nem mi szemeteltünk. Próbáljuk a többi horgászt nem zavarni.

A horgászat gyerekkel csodás időtöltés tud lenni! Élvezzük azt a közös időt, amit a horgászat nyújt!

“Horgászat gyerekkel” bejegyzéshez 5 hozzászólás

1. A kisgyereket -4,5 éves- kísérő, de önmaga nem horgászó és teljesen laikus felnőttnek is kell horgászengedély, vizsga, bármilyen papiros?

2. Űdv; az lenne a kérdésem hogy kiváltotam a 12-éves fiamnak az éves gyerekjegyet a dunára de nem teljesen egyértelmű nekem hogy csak úszos bottal horgászhat mert csak azt olvasom a jegyen és a szabályzatok között hogy egy bot és egy maximum három ágú horoggal nincs sehol kikötve hogy csak úszossal előre is köszönöm a válaszát üdv Attila

• Üdv!

Ez így van, egy bot, egy horog, mely maximum 3 ágú lehet. Régen volt csak úszózásra korlátozva. Az egyes vizek horgászrendje azonban ettől eltérhet, ezért mindenképpen át kell olvasni a szabályokat mindig az adott vízre vonatkozóan.